1. Ogumienie

Opony są już bardzo stare, wentyle też trzeba wymienić, bo nie trzymają ciśnienia, jak powinny. Dobrze byłoby kupić dwa zestawy opon (zimowy i letni) bo wielosezonowe nie są najlepszym rozwiązaniem na miasto, trasę i lekki grunt. Możliwe, że potrzebna będzie wymiana felg, żeby założyć jakieś fajniejsze opony.

2. Układ chłodzenia

Płyn chłodniczy ciągle się paskudzi. Przyczyna tkwi albo w jakimś mało przyjemnym rozszczelnieniu i mieszaniu chłodziwa z silnikowym syfem, albo na totalnym niedbalstwie podczas eksploatacji w kopalni i nie wymienianiu płynów. Stawiam na to drugie – układ chłodzenia na bank jest do płukania. Wydaje mi się też, że ciśnienie w układzie jest zbyt wysokie.

3. Wolne obroty

Trzeba lekko naciągnąć linkę gazu i wyregulować wolne obroty. W tej chwili są zbyt niskie, przez co alternator nie daje odpowiednio wysokiego napięcia po odpaleniu auta i gwałtownym spowolnieniu z wciśniętym sprzęgłem.

4. Spadek obrotów przy hamowaniu

Sprawa z gatunku tajemniczych i nigdy nie występujących u mechanika. Przy hamowaniu z wciśniętym sprzęgłem obroty spadają do zera, silnik czasem gaśnie zupełnie. Stawiam na problem z silnikiem krokowym, może źle zregenerowany rozrusznik będzie miał coś do powiedzenia.

5. Problem z rozrusznikiem.

Wydaje mi się, że na cewce rozrusznika jest jakieś przebicie, albo ECU ma jakieś dziwaczne zabezpieczenia. Problem wygląda tak, że czasem, przy próbie odpalenia auta zaraz po zgaszeniu, rozrusznik w ogóle nie kręci, a spadek napięcia jest zauważalny na kontrolkach. Podejrzewam, że mogła to być sprawka immobilizera (który już się z nami na szczęście pożegnał), bo od tamtego czasu nie zauważyłem tego problemu, ale z drugiej strony lepiej zachować czujność, bo od tamtego momentu przejechałem zaledwie 20-30 kilometrów. Dlatego ten punkt na razie zostaje.

6. Poprawki estetyczne

Za przednim zderzakiem jest brzydkie wgięcie zrobione jeszcze w kopalni – zasmarowałem jakimś mazidłem, ale wiadomo, że tak nie może być wiecznie. Do tego trzeba wymienić kilka popękanych osłonek – lewy próg, próg bagażnika i osłonka prawego błotnika w bagażniku.

Leave a Reply